Інтелектуальні ігри для дітей дошкільного віку
Гра 1. Складання сюжетів за заданими словами
Ігрове завдання. Скласти якомога більше сюжетів, обов'язково використавши названі дорослим три слова, не зв'язані один з одним за змістом (наприклад, озеро, олівець, ведмідь). Відмінок слів можна змінювати, в пропозиціях можуть використовуватися й інші слова.
Відповіді можуть бути стандартними («Ведмідь втопив у озері олівець»); складними з виходом за межі 1 ситуації, позначеної трьома словами, і з введенням нових об'єктів («Хлопчик взяв олівець і намалював ведмедя, який купається в озері»); і творчими, що включають ці предмети в нестандартні зв'язку («Хлопчик, тонкий, як олівець, стояв біля озера, яке ревіло, як ведмідь»).

Гра 2. Пошук спільної ознаки.
Ігрове завдання. Назвати якомога більше спільних ознак двох предметів, зазначених дорослим (наприклад, тарілка і човен).
Відповіді можуть бути стандартними («Це речі, зроблені людиною»; «Вони мають глибину») і незвичайними, що дозволяють побачити знайомі предмети в новому світлі. Перемагає той, у кого список загальних ознак довшим.
Завдання дорослого - розподілити всі відповіді за ступенем суттєвості ознак,що розкриваються в зв'язках між предметами.

Гра 3. Виключення зайвого слова.
Ігрове завдання. Беруться три слова (наприклад, собака, помідор, сонце). Треба залишити два слова, що позначають предмети, в чомусь схожі між собою, і виключити третє, зайве слово, яке називає предмет, що не володіє загальними для перших двох предметів ознаками.
Завдання дорослого - стимулювати дітей до пошуку якомога більшого числа варіантів виключення зайвого слова, починаючи від лежачих на поверхні рішень (виключити слово «собака», так як і помідор, і сонце - круглі) і закінчуючи дещо несподіваними варіантами.

Гра 4. Способи використання предмета.
Ігрове завдання. Назвати якомога більше різних способів використання добре відомого дітям предмета, наприклад, книги. 

Гра 5. Загадка.
Ігрове завдання. Дати найбільш точне визначення знайомого предмета чи явища, яке обов'язково включало б всі його істотні ознаки, не називаючи сам предмет.
                                                                          


Коментарі:


Ім’я: