Використання методів ТРВЗ на музичних заняттях
Використання методів ТРВЗ з дітьми 6-го р.ж.

з/п
Методи ТРВЗ
 
Музичний
репертуар
1 Методи емпатії (дитина уявляє себе «яблучком», «листочком»), щоб краще розпізнати об’єкт, задається кілька запитань "яблучку", "листочку":
-  Де ти ростеш?                            
                                       - Ти хто ?
-  Яке на смак?
                                       -  Де ти живеш?
-  Якого кольору ?                          
                                      -  Якого кольору ?
-  Якої форми?                                
                                     -  3 ким  дружиш?
Пісня "Яблучка",
муз. і сл.
Т. Шутенка
Пісня «Листочок золотий»
сл. і муз.
Н. Вересокіної
 
 
 
 
   
2 Гра "Чарівна скринька" - за допомогою мінімальної кількості запитань знайти "секрет" скриньки Гра "Оркестр"
  Наприклад: бубон:
1)       Круглий чи квадратний?
2)       Дзвенить чи свистить?
3)       Залізний чи дерев 'яний?
українська народна
мелодія
 
3 Гра "Добре - погано" - назвати позитивні і негативні якості зими.
Зимою холодно — це погано
Зимою катаються на санчатах, лижах – добре.
 Зимою одягають багато одягу — погано.
Зимою приходить Дід Мороз з подарунками - добре.
Пісня "Зимонька",
муз. К.Мяскова
сл. М. Волгіної
 
4 Метод каталога та асоціації - властивості одного предмету переносимо на
потрібний  предмет, об'єкт, чи явище:
Дзвіночок — Дощик (дзвінкий, веселий, легкий, холодний)

 
Поспівка
"Дзвіночки"
муз. О.Тилічеєвої
сл. І. Черницької
 
 
5
 
 
 
 

 
Метод символічної синектики – за допомогою символів та знаків передати зміст пісні:
 Рано сонечко встає
 Промінцями виграє
 Молода в саду трава,
 Соловей співа
Пісня "Весняний  вальс"
 муз. А. Філіпенка
сл. М. Познанської
 
Використання методів ТРВЗ з дітьми 5-го р.ж.
 
1 Методи емпатії (дитина уявляє себе «осінню», «зимою»), щоб краще розпізнати об’єкт, задається кілька запитань порі року:
                                 -  Ти хто ?
                                -  Що любиш?
                                - З ким дружиш?
                                -  Де ти живеш?
                                - Якого кольору ?                                             
Пісня «Осінь»
муз. і сл. Ю Михайленка
Пісня «Зима»
муз. Л. Дичко
сл. В. Лагоди
 
 
 
 
     
2 Метод морфологічного аналізу (скласти нову пісню за опорними словами, знайшовши найбільш вдалі комбінації)
Дід Мороз                   Свято               Півник
- подарунки              - вогники          - зернятко
- весело                     - граємо            - гребінець
- кульки                    - вітаємо            - колосок
Пісня «Ми співаєм пісеньку»
муз. Р. Рустамова
сл. Л.Миронової
Пісня «Пісенька друзів»
муз. В. Герчик 
сл. Я. Акима
   
     
3 Гра "Добре - погано" - назвати позитивні і негативні якості снігу.
Сніг взимку —  добре
Веселі ігри із снігом – добре .
Сніг покрив землю — погано для тварин і птахів
Пісня "Перший сніг",
  муз. А. Філіпенка
сл. А. Горіна
4 Метод ММЧ (ознайомити дітей в простій формі з предметами і явищами в різних станах)
Вода: в ній живуть чоловічки, які завжди рухаються.
Пісня «Весняні краплини»
муз. М. Дремлюги
сл. В. Бойка
 
 
 
5 Метод символичної синектики – за допомогою символів та знаків передати зміст пісні:
Осінь, осінь, вже прийшла
Йдуть дощі, нема тепла.
Крап, крап, крап,
Крап, крап, крап, -
Йдуть дощі , нема тепла.
 
Пісня «Осінь»
муз. І. Кишка 
сл. Т. Волгіної
6 Метод інверсії (навпаки)
 Проспівати веселу пісню – сумно, в повільному темпі.
 
Пісня «Весна прийшла»
муз. А. Абрамова
сл. Л. Димової
 
7 Метод «Біном-фантазії» ( два слова, різних за значенням, об’єднуються за допомогою прийменників, що дає різні уявлення і фантазії, створюючи нову пісню) Пісня «Ялинка»
муз. М. Бахутової
сл. М. Александрової
 
Використання методів ТРВЗ з дітьми 4-го р.ж.
 
 
№ п/п Методи ТРВЗ Музичний
репертуар
1 Методи емпатії (дитина уявляє себе іграшкою, тваринкою), щоб краще
розпізнати об’єкт, задається йому кілька запитань.
                                -  Ти хто ?
                                -  Де ти живеш?
                                -  Що ти любиш ?
                               -  3 ким  дружиш?
Пісня "Лисичка",
муз. А. Філіпенка
сл. Г. Бойко
Слухання «Пташки»
муз. Е. Гріга
 
   
2 Метод символічної синектики - під  музику придумати нові рухи чи
передати образ.
 
Пісня «Зима минула»
муз. М. Метлова
сл. М. Клокової
Пісня «Пиріжок»
муз. Тілічеєвої
сл. О.Шмакової
 
 
3 Гра "Добре - погано" - назвати позитивні і негативні якості об’єктів.
Ялинка – добре, навколо неї водять хоровод.
Ялинка – погано, можна поколотися.
Ялинка – добре, на Новий рік її прикрашають.
 
Пісня "Ялинка",
муз. Т. Шутенка
сл. М. Лисича
 
4 Метод «Чарівна країна звуків» (ввести дітей у світ звуків, уявити їх) Пісня «Гей, весна іде!»
муз. А. Філіпенка
сл. Т. Волгіної
 
      
 
 
 
 


Коментарі:


Ім’я: