Вимоги до сучасного заняття
( пам’ятка для вихователів)
1. Використання новітніх досягнень науки і практики.
2. Реалізація в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів.
3. Забезпечення умов предметно-просторового середовища для розвитку пізнавальної діяльності.
4. Дотримання санітарно-гігієнічних норм до організації діяльності дітей.
5. Встановлення інтегративних зв'язків (взаємозв'язок різноманітних видів діяльності, змісту).
6. Зв'язок з минулими заняттями і опора на досягнутий дитиною рівень.
7. Мотивація і активізація пізнавальної діяльності дітей (методи і прийоми).
8. Логіка побудови заняття, єдина лінія змісту.
9. Емоційний компонент заняття (початок і закінчення заняття завжди проводяться на високому емоційному підйомі).
10. Зв'язок з життям і особистим досвідом кожної дитини.
11. Розвиток умінь дітей самостійно здобувати знання і поповнювати їх обсяг.
12. Ретельна діагностика, прогнозування, проектування та планування кожного заняття педагогом.
Структура сучасного заняття:
- Створення ігрової ситуації, спрямованої на мотивацію дітей до навчальної діяльності.
- Спонукання дітей до висловлення припущень (за допомогою проблемних запитань).
- Практична діяльність дітей (пошукова діяльність, пов’язана із визначенням особливостей предмета або об’єкта).
- Художнє слово (Закріплення знань, отриманих в пошуковій діяльності).
- Енциклопедична хвилинка (довідка із енциклопедії про предмети чи об’єкти).
- Мовленнєва хвилинка в цікавій формі на закріплення отриманих знань.
- Пальчикова гімнастика.
- Робота з індивідуальними картками.
- Гра « Що ми робимо – не скажемо, що ми робимо – покажемо».