Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Охтирської міської ради в Сумській області
Орієнтовна тематика занять та профілактичних бесід по ОБЖД

ПРЕДМЕТИ НАВКОЛО НАС
1. Небезпека відкритих вікон та балконних дверей.
2. Високі предмети і безпека дитини (дерева, паркани, високі полиці, шафи у приміщенні й прагнення малюка дістати якусь річ).
3. Виделка — друг, виделка — ворог. Правила користування виделкою. Культура поведінки за столом.
4. Голка-чарівниця в умілих руках. Техніка безпеки під час користування голкою.
5. Ґудзик. Функціональне призначення та доцільність використання в ролі іграшки.
6. Електрика. Безпечна поведінка з електричними приладами.
7. Комп'ютер. Комп'ютерні ігри та здоров'я.
8. Лижі та санчата. Зимові види спорту та відповідний інвентар (лижі, лижні палиці, ковзани, санки та ін.).
9. Місце проведення зимових розваг. Правила поведінки під час катання на санках, лижах, ковзанах, льодовій доріжці.
10. Намистинка. Виникнення намиста. Небезпека для життя, коли намистинка стає іграшкою.
11. Ніж. Призначення різних ножів (для риби, м'яса, овочів, фруктів, хліба та ні.) та небезпека для здоров'я за невмілого користування ними.
12. Ножиці. Техніка безпеки під час роботи з ножицями.
13. Скло. Друзки розбитого скла й можливі порізи. Елементи першої допомоги при порізі.
14. Чужорідні тіла. Шкода, якої вони завдають, потрапивши у різні органи і іла (вухо, шлунок, дихальні шляхи). Правила першої допомоги.
15. Миючі засоби. Вироблення поведінкової установки щодо використання миючих засобів.
БЕЗПЕЧНІ ТА НЕБЕЗПЕЧНІ ВУЛИЦІ ТА ДОРОГИ
1. Засоби пересування. Види транспорту.
2. У світі дорожніх знаків. Ознайомлення з дорожніми знаками.
3. Зустріч із Світлофором. Історія виникнення світлофора. Роль світлофора у безпеці руху транспорту та пішоходів.
4. Ігрові ситуації, театралізовані розваги, спрямовані на закріплення дітьми правил вуличного руху та поведінки на вулиці.
ПРИРОДА НАВКОЛО НАС
1. Земля - наша мати. Звичаї, традиції, пов'язані із землею. Ознайомлення з правилами поведінки у довкіллі.
2. Сонце та його цілющі промені. Засмага чи сонячні опіки? Перебування на сонці.
3. Вода - цілющій дар землі. Звичаї, традиції, пов'язані з використанням води. Перегляд мультфільму «Казка про воду», створеного ДНЗ на підставі дитячих малюнків вихованців.
4. Ігрові ситуації, спрямовані на навчання правил поведінки поблизу водойм та на воді.
5. Різні стани води. Кипляча вода, водяна пара небезпечні для людини.
6. Лід. Правила катання на льодових доріжках. Сніг. Безпека під час катання на лижах, ковзанах, санчатах.
7. Повітря. Організація дослідницько-пошукової роботи для визначення наявності повітря у просторі, деяких речовинах, рідинах (воді, цеглині, землі та ін.).
8. Рослини навколо тебе. Рослини-ліки. Отруйні рослини.
9. Виховання дбайливого ставлення до природи.
10. Моделювання ігрових ситуацій, спрямованих на закріплення навичок поводження з отруйними рослинами.
11. Гриби їстівні та отруйні. Розрізнення їстівних та отруйних грибів за назвами та малюнками.
12. Комахи (оси, бджоли, комарі та ін.). Захист від укусів комах.
ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА
1. Вогонь — друг, вогонь — ворог.
2. Його величність Сірничок.
3. Свічка невеличка.
4. Навчи дитину пожежній безпеці.
5. Правила пожежної безпеки.
6. Новорічні свята (використання гірлянд, новорічні костюми, ялинка,
новорічні піротехнічні засоби).
7. Багаття — це небезпечно.
8. Безпечне користування електроприладами.
9. Як поводитись під час пожежі.
СТИХІЙНІ ЛИХА
1. Повінь. Уявлення про повінь як стихійне лихо. Правила поведінки у разі стихійного лиха.
2. Землетрус. Пояснення явища та моделювання навичок поведінки.
3. Буря і шторм.
4. Гроза. Гроза як природне явище. Навчання правил поведінки під час грози.
 
ТЕМАТИКА КОНСУЛЬТАЦІЙ ДЛЯ БАТЬКІВ
  • Отруйні рослини, гриби, ягоди нашої місцевості. Перша допомога при отруєнні рослинами, грибами, ягодами.
  • Відпочинок влітку. Правила відпочинку з дітьми біля водойм. Перша допомога при сонячному опіку, тепловому ударі.
  • Дитина на дачі.
  • Правильна поведінка на вулиці — запорука безпеки. Безпека у громадському транспорті.
  • Заняття дітей вдома — перегляд телепередач, ігри, заняття за комп'ютером.
  • Не залишай дітей без нагляду.
  • Безпека на кухні.
  • Безпека на балконі.
  • Безпека у ванній кімнаті.
  • Перша долікарська допомога.
 
ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК
БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДИТИНИ
 
     Дитинство — це унікальний період в житті людини. Саме у цей час формується здоров'я, відбувається становлення особистості. Досвід дитинства багато в чому визначає доросле життя людини. На початку шляху поруч з беззахисним довірливим малюком знаходяться головні люди в його житті – це батьки та вихователі. Завдяки їх любові та турботі, емоційній близькості та підтримці дитина росте і розвивається, у неї з'являється довіра до світу і оточуючих людей. Ми з вами бажаємо нашим дітям щастя. І всі наші спроби захистити їх від лиха продиктовані цим.
 
   Про актуальність даної теми можна говорити багато и все буде головним. Як зберегти здоров'я дітей? Як допомогти розібратися в різноманітних життєвих ситуаціях? Як навчити допомагати один одному? Аналізуючи поняття «екстремальний», «безпека», ми розуміємо: те, що для дорослого не є проблемною ситуацією, для дитини може стати такою. Особливу тривогу ми відчуваємо за маленьких беззахисних громадян-дошкільнят. Тому головне завдання педагогів та батьків полягає у тому, щоб в доступній для дітей формі навчити їх не губитися перед небезпекою, а вміти себе захищати.
 
    Отже, щоб відчувати себе у безпеці, діти дошкільного віку мають навчитися наступному:
-знати свою адресу, своє ім'я, прізвище та ім'я батьків, а також номер свого телефону;
-вміти впевнено, голосно та чітко говорити «ні»;
-берегти ключі від квартири, якщо гуляють без супроводу дорослих;
-дотримуватися одного маршруту, якщо необхідно йти без дорослих;
-прогулюватися без дорослих, не виходячи за рамки території, визначеної батьками;
-завжди казати батькам про свої плани (таку традицію бажано виконувати усім членам родини).
    Головне — не тільки уберегти дитину від небезпеки, але й підготувати її до зустрічі з можливими труднощами, сформувати уяву про найбільш небезпечну ситуацію, про необхідність виконання заходів обережності, прищеплювати їй навички безпечної поведінки у побуті сумісно з батьками, які виступають для дитини зразком для наслідування.
 
     В дошкільному закладі робота щодо виховання навичок безпечної поведінки у дітей починається з виявлення рівня їх знань та інтересів. Вона проводиться у формі бесід, спостережень, ігор-занять за таким напрямками:
 
1) організована діяльність дітей — заняття;
 
2) сумісна діяльність дорослих та дітей — драматизація казок, бесіди вихователя та дитини, спостереження, праця, читання художньої літератури;
 
3) самостійна діяльність дітей — сюжетно-рольові ігри.
 
    Читання дитячої художньої літератури в молодшому віці з використанням казок: «Колобок», «Вовк та семеро козенят», «Заяча хатинка», «Кіт, півник та лиса» та інші. У роботі з казками активно використовується прийом «переінакшування» сюжету для того, щоб казкові герої згадували правила безпеки життєдіяльності для закріплення їх дітьми.
 
    Щоденні «хвилинки безпеки» включаються у різні заняття та інші режимні моменти, приклади правильної безпечної поведінки оточуючих дорослих.
 
    Організація зустрічей з представниками екстремальних і соціальних служб (лікарями, медсестрами, міліціонерами, пожежниками-рятувальниками тощо).
 
    Показ дітям наслідків неправильної поведінки або поводження з будь-яким предметом чи істотою (тварини, речовини, тощо) за допомогою ілюстрацій


Коментарі:


Ім’я: