Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Охтирської міської ради в Сумській області
     
Звіт
про діяльність закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Ластівка» Охтирської міської ради Сумської області
за 2022-2023 навчальний рік
 
     ЗДО «Ластівка» функціонує з 1963 року, розміщений у пристосованому приміщенні. Загальна площа приміщень -  578,6 м.кв.  Площа присадибної ділянки –  0,4390кв.м.  Проектна потужність дошкільного закладу – 44 місця. Засновником і власником дошкільного навчального закладу є Охтирська міська рада.
     Освітній процес у закладі дошкільної освіти здійснювався відповідно до основних положень Конституції України, законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», наказу МОН «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України», Положення «Про дошкільний навчальний заклад»,   Конвенції «Про права дитини»,  Положення про дошкільний навчальний заклад, Санітарного регламенту, Базового компоненту дошкільної освіти, Програми розвитку дитини дошкільного віку  «Я у Світі», Колективного договору між адміністрацією та профспілковим комітетом, Правил внутрішнього розпорядку та Статуту. Також заклад дошкільної освіти керувався у своїй діяльності листами МОН «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.», «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні», «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022-2023 навчальному році»,  постановою МОЗ України «Про затвердження протиепідемічних заходів у ЗДО на період карантину у зв’язку з COVID-19», наказом відділу освіти Охтирської міської ради від 31.08.2022 № 57-а «Про організацію освітнього процесу в закладах освіти м.Охтирка у 2022-2023н.р.»
     Заклад дошкільної освіти працював за п′ятиденним робочим тижнем. Протягом 2022-2023 року виховувалось 90 дітей та працювали 4 групи, які комплектувалися за віковими ознаками:
група раннього віку – 17 дітей,
група молодшого дошкільного віку – 22 дітей,
група середнього дошкільного віку – 27 дітей,
група старшого дошкільного віку – 24 дитини.
     У закладі визначена українська мова навчання та виховання.
     Зарахування дітей до ЗДО здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, свідоцтва про народження дитини, направлення та заяви батьків. Групи комплектуються за віковими ознаками.   
     Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти укомплектований відповідно до штатного розпису – 24,890 штатних одиниць. Усього – 29 чоловік. З них 13 – педагогів (вихователі – 8, керівник музичний – 1, інструктор з фізкультури – 1, практичний психолог – 1, вихователь-методист – 1, директор – 1). Вакансії відсутні.
Педагогів з вищою освітою – 10 чоловік (77%).
Фаховий рівень педагогічних працівників:
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст» - 6 чол.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії» - 2 чол
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії» - 4 чол.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої  категорії» - 1 чол.
     Атестація педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти проводилася відповідно до ст.54 Закону України «Про освіту», р.6. ст.30 Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію  педагогічних працівників, затвердженого Міністерством  освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930, зареєстрованого і Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року №1255 - 18550. Усі документи щодо організації і проведення атестації велися і оформлялися  згідно з установленими термінами. У закладі складений  перспективний план атестації та курсової перепідготовки на  5 років.
     Упродовж 2022-2023 навчального року курсову перепідготовку у КЗ СОІППО пройшов вихователь-методист Кулініч Л.І. Вихователь Клюшник Т.Ю. проатестована на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».
     Протягом навчального року педагоги закладу підвищували кваліфікаційний рівень шляхом участі у онлайн-тренінгах, семінарах, вебінарах за різними темами, вивчаючи сучасні актуальні проблеми дошкільної освіти. Всі педагоги закладу пройшли онлайн-курс «Дивись під ноги. Дивись, куди ідеш!» та «Цивільна оборона та захист у надзвичайних ситуаціях». Вихователь Кушнарьова Л.М. пройшла дистанційне навчання ТОВ «Академія цифрового розвитку»  на тему «Цифрові інструменти GOOGLE для освіти». Практичний психолог Бойко І.Б. пройшла курс «Психосоціальна підтримка дітям». Загалом на кінець навчального року педагоги отримали 78 сертифікатів.
     З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, заклад дошкільної освіти спрямував свою роботу на вирішення питання формування життєвої компетентності особистості шляхом партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти.
      Через ведення активних бойових дій на території громади та у зв’язку з відсутністю захисної споруди у 2022-2023 навчальному році освітній процес був організований у дистанційному форматі з використанням технологій дистанційного навчання за блочно-тематичним плануванням.
      Педагоги організовували роботу з вихованцями за  допомогою інформаційно-комунікативних технологій  (веб-сайт, Facebook-сторінка закладу, додаток Viber, електронна пошта тощо), зосередивши увагу на пошукові оптимальних форм та методів навчання і виховання дітей, збереження і зміцнення їх фізичного й психічного здоров'я. У  межах робочого часу, визначеного графіком, працівники закладу виконували свої професійні обов’язки, організовували роботу з вихованцями та їх батьками, складали плани самоосвіти, розробляли конспекти занять, записували відео-заняття, виготовляли посібники тощо.
    Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2021-2022 н.р., досягнення і перспективи розвитку закладу, педагогічний колектив в 2022-2023 навчальному році спрямовував свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань:
1. Організувати роботу з розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно-патріотичного виховання.
2.Продовжити формувати життєву компетентну особистість шляхом використання інноваційних та освітніх технологій.
3.Продовжити формувати зв’язне українське мовлення, використовуючи різні види діяльності дошкільників.
4. Продовжити роботу щодо забезпечення наступності та взаємодії в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на без кризовий розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».
     Одним із основних завдань у роботі закладу було формування у дітей основ патріотичної свідомості, навичок культури спілкування, знань про українську культуру та звичаї як важливих чинників національно-патріотичного виховання.
       Проведений вихователем-методистом Кулініч Л.І. семінар-практикум на тему «Патріотичне виховання дошкільнят шляхом їх залучення до історичних і культурних цінностей до рідного краю» сприяв підвищенню рівня знань і умінь вихователів щодо формування особистісного ставлення до фактів, подій, явищ у житті міста, створення умов для активного залучення дітей до соціальної дійсності. Результатом роботи є виготовлений каталог дидактичних ігор виховання патріотичних почуттів у кожній віковій групі, цікавий і змістовний по наповнюваності інноваційні посібники «Сторінками казок», лепбуки «Мій дім Україна», «Пори року», «Транспорт».
     Організація освітнього процесу у дистанційному форматі сприяла розробці педагогами відео-занять відповідно до тематично-блочного планування. Варто відмітити картотеку відео-занять «Весна прийшла», «Україна – моя Батьківщина», «Хто що їсть? Домашні тварини», «Хто зайвий», «Посуд»,  «Що потрібно пожежнику для роботи», «Що кому потрібно для роботи?», «Зимові розваги», «Тварини взимку», «І великі, і малі, всім є місце на землі» (екзотичні тварини) групи «Малинка». До цих відео-занять створені авторські тести розроблені вихователем Кушнарьовою Л.М., які були розміщені на платформі «Всеосвіта». За кожний опублікований тест отримала свідоцтво про публікацію та нагороджена грамотами «За вагомий внесок у ефективне та безпечне використання сучасних цифрових технологій в освітньому процесі», «За покращення освітнього процесу шляхом активного використання цифрових технологій».
       З метою забезпечення інтегрованого навчання та здійснення успішної соціалізації дитини в сучасному світі, розвитку її креативності впроваджувались в освітній процес інноваційні технології:
- ТРВЗ  (автор Г.С. Альтшуллер);
- Використання коректурних таблиць в організованій навчально-пізнавальній діяльності дітей (автор Н. Гавриш);
- Палички Кьюїзенера (автор Д. Кюїзенер);
- Сторітелінг: мистецтво розповідання (автор Д. Армстронг);
- Мнемотехніка;
- Методика К. Орфа.
У методичному кабінеті поповнено банк інноваційних технологій, які впроваджуються в практику роботи.
         Фізкультурно-оздоровча робота  була організована онлайн  та спрямована на збереження і зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування у них життєвоважливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення з будовою та основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя. Інструктор з фізкультури Ткаченко Т.М. в дистанційному форматі проводила заняття та відео-руханки.
Цікавими формами роботи в онлайн форматі за участю музичного керівника Лапіної І.М. та педагогів було тетралізоване дійство для дітей «Миколай до нас іде, подарунки нам несе», новорічна майстерня «Візерунки для Діда Мороза»,  новорічні  відеопривітання дітей «Святкові зустрічі біля ялинки». Вихованці дошкільних груп брали участь у виставках малюнків: «Увага, діти на дорозі!», «Осінній вернісаж», «Новорічна іграшка своїми руками», «Весна красна до нас прийшла», «Моя мама найкраща». Вихованці закладу взяли участь у міському проєкті «Відновлюємо нашу громаду разом» в рамках проєкту PAUCI FUNDATION, за що були нагороджені грамотами.
      Для забезпечення ефективності комунікації та підвищення рівня взаємодії з батьками під час військового стану були створені спільноти в соціальних мережах Viber, Facebook-сторінка закладу,  веб-сайт закладу з метою надання інформаційно-освітніх та психолого педагогічних послуг. Напередодні новорічний свят вихователі разом з батьками та дітьми взяли участь  у новорічній майстерні «Подаруй захисникам домашнє тепло», результатом якої стало   виготовлення дітьми святкових листівок, оберегів, сувенірів, новорічних іграшок, смаколиків для ЗСУ, а дорослі передавали теплі речі.
У рамках проведення осіннього, зимового, весняного Тижнів безпеки була спланована та проведена робота з дітьми та батьками щодо виховання у дошкільників відповідального ставлення до безпеки людини, формування основ здорового життя, усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях, у побуті, під час освітньої діяльності. Були проведені онлайн-заняття  з дітьми  «Абетка безпеки для дитини та родини», «Безпечна поведінка вдома», «Уроки обережності: вогонь, пожежа», «Вогонь добрий , вогонь злий» та інші. Для батьків надані консультації та рекомендації «Правила безпечної поведінки дітей на вулиці», «Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей», «Безпека вдома», «Вчимо правила поведінки в громадському транспорті» та інші.
      З метою підвищення рівня поінформованості, формування практичних навичок щодо надання допомоги здобувачам освіти в умовах війни та реалізації проєкту «Завжди поруч»  практичним психологом були проведені для педагогів ранкові зустрічі «Від емоційної рівноваги до ефективного навчання», «Зменшуємо напругу», «»Дорослі в ресурсі заради дітей» та засідання інтервізійної групи «Що означає щастя», «Як себе вести, якщо у дитини істерика», «»Що таке стрес», «Завжди поруч». Проводилась просвітницька робота серед батьків в онлайн-форматі «Як допомогти дитині впоратись зі стресом», «Перша допомога при стресі». В рамках «16 днів проти насилля» батькам були надані поради та рекомендації  на теми «10 найкращих фраз для дитини», «Антистрес – вправи для дітей».
     У 2023 році практичний психолог Бойко І.Б. відзначена грамотою відділу освіти Охтирської міської за участь у міському етапі обласного огляду-конкурсу на кращий психологічний кабінет закладів освіти.
      Методична робота в умовах воєнного стану була спрямована на удосконалення педагогічної майстерності, розвиток творчої індивідуальності педагогів, підвищення їх рівня психолого-педагогічної інноваційної компетентності, створення атмосфери педагогічного пошуку та оновлення педагогічного процесу.
У 2022-2023 н.р. педагогічний колектив продовжив роботу над розв’язаннямметодичної проблеми «Формування життєвої компетентності особистості шляхом партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу».
    Виходячи з аналізу освітньої та методичної роботи у 2022/2023 навчальному році, можна зазначити, що основні завдання, які було поставлено на навчальний рік – виконано.
    В умовах військового стану та адаптивного карантину була налагоджена тісна взаємодія із батьками вихованців. Спілкування здійснювалося через електронну пошту,  відеозустрічі в oнлайн-режимі та соціальні мережі Viber, WhatsApp.  В рамках цієї роботи проведено тематичні консультації, бесіди, батьківські збори у всіх вікових групах з питань  психологічної підтримки дітей та їх родин в умовах війни, організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, дитячого харчування, готовності до навчання в школі, прав дитини та попередження насильства с сім'ї, вікових та індивідуальних особливостей розвитку дошкільників.
   Протягом 2022-2023 навчального року адміністрацією були вжиті заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази, залучення додаткових джерел фінансування ЗДО.
     У травні 2023 року виконано поточний ремонт тепломережі (50м) з утепленням.
    Протягом звітного періоду на благодійній основі від міської ради отримано генератор та пічку від Фонду Міжнародної Солідарності. Управлінням ЖКГ Охтирської міської ради надані будівельні матеріали (металочерепиця, брус дерев’яний, саморізи кровельні) для ремонту даху
Придбано:
папір ксероксний – 2490,00 грн.
печатка і штамп – 1100,00 грн.
фарба масляна – 3771,00 грн.
цемент – 320,00 грн.
    На виконання плану заходів по підготовці до зимового опалювального сезону 2023-2024 років проведені гідравлічні випробування тепломережі – 3487,05 грн, повірку манометрів – 270,90 грн, повірку вогнегасників – 2315,00
      Завідувач господарства Поліщук Т.В. пройшла навчання з Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж – 895,00 грн.
    Матеріальна база дошкільного навчального закладу у задовільному стані. Дошкільний навчальний заклад забезпечено необхідним обладнанням, меблями та м’яким інвентарем, що знаходиться у задовільному робочому стані.
    Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарному регламенту. Адміністрацією закладу приділяється значна увага створенню комфортного середовища для перебування дітей, озелененню території закладу, впорядкуванню прилеглої території. На території розташовані квітники, газони, ростуть плодові та декоративні дерева і кущі. Навесні у рамках місячника з благоустрою території працівниками були висаджені квіти, декоративні кущі та саджанці плодових дерев, які були надані благодійно від ПРАТ «САД». Розпочато облаштування ділянки лікарських рослин та прянощів. Територія закладу щодня обстежується на предмет вибухонебезпечних предметів.
      Основним джерелом видатків на утримання та зміцнення матеріально-технічної бази є місцевий бюджет. Групові приміщення оформлені  у теплих та спокійних тонах. Дитячі меблі у групових приміщеннях вписуються в загальний стиль оформлення. Працівниками створені комфортні умови для перебування дітей, розвитку здібностей та нахилів, для забезпечення рухової діяльності. У кожній групі організовані куточки для розвитку інтелектуальної, дослідницької, трудової діяльності (куточки природи, чергування тощо); а також сюжетно-рольових ігор, дрібної моторики рук, самостійної художньої, предметно-практичної діяльності,  наявність яких сприяє розвитку пізнавальних здібностей дітей, активній самостійній  діяльності, набуттю практичного досвіду.
      Музично-спортивна зала використовується для проведення щоденних занять, свят та розваг, дозвілля з музичного та фізичного виховання  відповідно до розподілу занять та плану роботи закладу. Предметно-розвивальне середовище в групах можна охарактеризувати як таке, що відповідає інноваційним вимогам: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку дитини в самостійній і спільній діяльності. Враховано розподіл дитячої активності,  психофізіологічний комфорт, трансформація простору. Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарному регламенту. Для громадян з обмеженими фізичними можливостями облаштовано пандус та кнопку виклику.
     На виконання Закону України «Про охорону праці», Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» додані до листа МОН від 14.02.2019 № 1/11-1491 у  закладі здійснюється робота з охорони праці, призначені відповідальні з питань охорони праці, затверджені інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та цивільного захисту.
   При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого та виробничого травматизму. Забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Не допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Профспілковий комітет бере участь у розробці комплексних заходів щодо досягнення встановлених нормативів з охорони праці, в роботі комісії з атестації посадових осіб на знання ними нормативних актів з охорони праці.
     За період 2022-2023 навчального року травматичних та нещасних випадків зі співробітниками на робочому місці зафіксовано не було.
У дошкільному закладі здійснюється соціальний захист працівників. Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин. В Колективному договорі між адміністрацією та профспілковим комітетом є перелік посад працівників, яким надається додаткова відпустка до від 1 до 7 календарних днів окремим категоріям працюючих.
    Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються. Здійснюються виплати по листкам непрацездатності, педагогічним та медичному працівникам, бухгалтерам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення згідно діючого законодавства (ст. 57 Закон України «Про освіту»).У 2022-2023 н.р. вчасно виплачувалася заробітна плата, також відбувалось преміювання працівників відповідно до Положення про преміювання працівників.
     Одним з напрямків роботи закладу дошкільної освіти є забезпечення вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян. Особистий прийом громадян здійснюється директором Гончаренко М.В. згідно з графіком прийому громадян, затвердженим наказом керівника. Графік особистого прийому громадян розміщений у коридорі закладу та на інтернет-сайті закладу дошкільної освіти.
      Письмові пропозиції, заяви, скарги громадян, що надходять до закладу, реєструються в установленому порядку. У закладі ведеться Журнал реєстрації звернень громадян та Журнал особистого прийому громадян, які оформлені відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 3348 (зі змінами), постанови КМУ «Про затвердження класифікатора звернень громадян». Кількість звернень громадян у 2022-2023 навчальному році становила 28. За формою надходження 27 на особистому прийомі і 1 звернення отримано електронною поштою. За суб’єктом – 28 індивідуальні. 
      Основні питання, що порушувалися, стосувалися зарахування/вибуття дітей (22 звернення), підтвердження  факту працевлаштування працівника ( 1 звернення), підтвердження трудового стажу для призначення пенсії (2 звернення), інформація про отримані доходи (3 звернення).
За результатами розгляду 28 звернень вирішено позитивно.
Повторні звернення не надходили.
За даний період усі питання розглянуто в повному обсязі, надано вичерпні роз’яснення відповідно до чинного законодавства. Фактів формального розгляду звернень, безпідставного зволікання з вирішення порушених питань, порушення термінів при розгляді заяв не зафіксовано.

Організація харчування у 2022-2023 році не відбувалась через організацію освітнього процесу у дистанційному форматі.