Мета проекту: формувати у дітей стійки навички переключення на самоконтроль (вміння користуватися знаннями та стежити за своєю поведінкою) в навколишньому дорожньо – транспортному середовищі.
Завдання проекту:
- Навчити дітей безпечно поводитися в дорожньому середовищі.
- Ознайомити дітей зі знанням дорожніх знаків, навчити розуміти їх схематичне зображення для правильної орієнтації на вулицях і дорогах.
- Формувати і розвивати у дітей цілісне сприйняття навколишнього дорожнього середовища.
- Формувати у дітей навички та уміння спостерігати за обстановкою на дорозі і передбачити небезпечні ситуації, вміння обходити їх, а у випадку потрапляння у такі ситуації виходити з них із найменшою шкодою для себе та оточення.
- Розширювати словниковий запас із дорожньої лексики.
- Виховувати дисциплінованість і свідоме виконання правил дорожнього руху, культуру поведінки в дорожньо – транспортному процесі.
- Активізувати роботу щодо пропаганди правил дорожнього руху і безпечного життя серед батьків.
Методична база проекту:
* Картотека рухливих ігор із ПДР
* Картотека дидактичних ігор із ПДР «Дорожня ігротека»
* Добірка художньої літератури для ознайомлення дітей з ПДР
* Конспекти занять, бесід. розваг
* Добірки спостережень на екскурсіях, цільових прогулянках вулицею, до зупинки, перехрестя щодо ПДР
* Розробки консультацій для вихователів «Зміст роботи з ознайомлення дітей дошкільного віку з ПДР»
Наочність проекту:
- Куточок «Дорожнього руху в приміщенні групи.
- Стенд «світлофори» в коридорі ДНЗ.
- Наочні матеріали:
- настінні друковані ігри;
- дидактичні ігри з ПДР;
- плакати, ілюстрації. сюжетні малюнки, що відображають дорожні ситуації;
- відеокасета з ПДР;
- дорожні знаки;
- макети і малюнки транспортних засобів різного функціонального призначення;
- атрибути для сюжетно – рольової гри «Транспорт».
План реалізації завдань проекту
Основні напрямки роботи з дітьми
№ |
Зміст заходів |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
|
Діагностика /виявлення рівня знань та вмінь дітей із правил безпечної поведінки на вулиці/
Інтегровані форми навчання на заняттях .
Самостійна діяльність дитини.
Екскурсії містом.
Організація спостережень за роботою транспорту.
Ознайомлення з навколишнім дорожнім середовищем.
Читання тематичної художньої літератури.
Проведення вікторин, КВК із ПДР «На вулиці не тільки гра, на вулиці можлива небезпека», «Навчаємо безпеки».
Організація тематичних виставок малюнків «Діти і дорога», «Безпечне дозвілля».
Дидактичні ігри «Пішоходи», «Увага! Дорога!», «Безпечні автомобілі», «Дорожні знаки», «Безпечне дозвілля».
Зустріч з інспектором ДАІ Білоусом А.С.
Організація розваги спільно з батьками «Ми – уважні пішоходи», «Діти на дорозі». |
Основні напрямки роботи з батьками
|
Зміст заходів |
|
Тематичні опитування, анкетування (з метою виявлення позитивного прикладу згідно з правилами дорожнього руху)
Пам’ятки. листівки – звернення до батьків про необхідність дотримання правил дорожнього руху.
Консультативний матеріал «Дошкільник і дорога».
Пересувні папки, що містить матеріал про ПДР.
Групові батьківські збори «Дитина і дорога», «Дисципліна на вулиці – запорука безпеки пішоходів».
Зустрічі – бесіди з інспектором ДАІ («Роль сім’ї у профілактиці дорожньо – транспортного травматизму», «Типові помилки пішоходів».
Конкурси, вікторини, розваги «Увага! Всім!», «Діти на дорозі», «Ми – уважні пішоходи», «Батьківський всеобуч» з участю дорослих і дітей.
Телефон довіри (обмін особистісною інформацією). |
Етапи реалізації завдань
1. Мотиваційний етап:
Мета: Проаналізувати і виявити знання, вміння і навички з теми: «правила безпечної поведінки на дорозі» серед дітей і батьків вихованців.
2. Інформаційний етап:
Мета: Систематизувати інформацію з даної теми згідно віку дитини та вимог «Базового компоненту дошкільної освіти».
3. Репродуктивний етап:
Мета: Вдосконалювати вміння, знання дітей в практичній діяльності.
4. Узагальнюючий етап:
Мета: Узагальнити і систематизувати знання і вміння дітей і батьків з даної теми і провести низку заходів на комплексне розв’язання проблеми.
5. Творчий етап:
Мета: Використати отримані знання, вміння і навички у самостійній практичній діяльності.
6. Рефлексивно – оцінювальний етап:
Мета: Проаналізувати роботу з даної теми спільно з батьками, виявити обсяг знань і навичок, визначити плани на майбутнє.
Очікуванні результати
«Разом з батьками знаємо закони дороги»
1. Організація фотовиставки «Цікава дорога очима дітей».
2. Організація виставки дитячих малюнків спільно з батьками «Безпечна дорога»
Мета: Виховання культури поведінки в дорожньо – транспортному середовищі.
3. Проведення круглого столу для батьків.
Тема: «Запобігти і вберегти»
Мета: Виховання вміння передбачити небезпечні ситуації та уникати їх.
4. Проведення інтелектуальної розваги.
Тема: «Подорож містом»
Мета: Систематизувати і узагальнити знання дітей і їх батьків про правила дорожнього руху.
5. Створення міні – бібліотеки дитячої літератури з запропонованої теми.
Мета: Підвищити пропаганду правил безпечної поведінки на дорозі.