Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Охтирської міської ради в Сумській області
Консультативний центр "Разом з мамою"
 
Про рекомендації щодо організації
в дошкільному навчальному закладі Консультативного центру
"Разом з мамою" /для дітей раннього віку/
Відповідно до пункту 5 статті 9 Закону України «Про дошкільну освіту» за бажанням батьків або осіб, які їх заміняють, дитина може здобувати дошкільну освіту в сім’ї.
Відсутність у батьків певних психолого-педагогічних знань та умінь може призвести до неадекватної оцінки можливостей власної дитини. Так, ба­гато батьків завищують вимоги до дитини, орієнтуючись на раннє навчання і розвиток. Якщо дитина з огляду на свої вікові та індиві­дуальні особливості не здатна засвоїти ту «програму», що склали для неї дорослі, то у батьків може виникнути тривога щодо її розвитку. У той самий час деякі батьки схильні вважати свою дитину малень­кою і безпорадною тривалий час, що також призводить до негативних результатів у розвитку.
Актуальним є питання надання до­помоги в соціалізації дітей. Основною перевагою дошкільного закладу є те, що дитина має змогу спілкуватися з однолітками. Проте коло спілкування багатьох «до­машніх» дітей обмежене батьками та родичами. З однолітками такі діти часто спілкуватися просто не вміють. Також спілкування з незнайомими дорослими може викликати занепокоєння та стати для них заскладним.
Консультативний центр «Разом з мамою» (далі – Консультативний центр) покликаний надавати психолого-педагогічну допомогу батькам  або особам, які їх замінюють, у вихованні та розвитку дітей раннього віку (від  1 до 3 років), які не відвідують дошкільний навчальний заклад постійно. 
Консультативний центр є однією з альтернативних форм надання дошкільної освіти.
Консультативний центр є структурною оди­ницею дошкільного навчального закладу, що забезпечує реалізацію прав дитини на отримання якісного дошкільного ви­ховання, охорону життя, зміцнення здоров'я, фізичний та психічний розвиток згідно з віком, керуючись при цьому Законом України «Про до­шкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305, Статутом дошкільного навчального закладу, іншими нормативними акта­ми з питань освіти та соціального захисту дітей.
Метою створення  Консультативного центру  є:
забезпечення єдиних вимог у наступності сімейного і суспільного виховання;
підтримка різнобічного розвитку дітей, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють;
надання методичної і консультативної допомоги сім’ям, включення батьків у процес виховання, розвитку дитини.
Головними завданнями Консультативного центру  є:
надання всебічної допомоги сім’ї у розвитку, вихованні та навчанні дітей, відповідно до їх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;
сприяння соціалізації  та полегшення адаптаційного періоду дітей;
забезпечення взаємодії між дошкільним навчальним закладом та іншими організаціями соціальної та медичної підтримки дітей і батьків або осіб, які їх замінюють.
 Основними формами  діяльності Консультативного центру є:
 організація індивідуальних та групових консультацій і занять для дітей разом із батьками або особами, які їх замінюють;
організація заочного консультування (листування, в телефонному режимі, веб-сайт дошкільного навчального закладу тощо);
організація лекторіїв, теоретичних і практичних семінарів тощо.
Консультативний центр може надавати допомогу батькам  або особам, які їх замінюють,  з питань:
            соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;
            вікових, психофізіологічних  особливостей розвитку дитини;
            профілактики  відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дитини дошкільного віку;
            організації ігрової діяльності;        
            організації харчування дитини вдома;
            створення  умов для  загартування і оздоровлення дітей;
соціального захисту дитини (із різних  категорій сімей).
Робота з дітьми та батьками або особами, які їх замінюють, в Консультативному центрі організовуються у підгрупах та (або) індивідуально і залежить від запитів батьків, складності проблеми, з якою вони звернулися, особливостей розвитку дитини тощо.
 Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, здійснюється одним або одночасно декількома  спеціалістами Консультаційного центру: вихователем, практичним психологом, учителем-логопедом, медичним працівником,  іншими фахівцями. Безпосереднє керівництво Консультативним центром здійснює керівник  навчального закладу, який визначає кількість фахів­ців, залучених  до роботи в центрі.
Для чіткої організації діяльності в Консультативному центрі має бути  в наявності наступна документація:
журнал реєстрації звернень;
графік роботи, затверджений керівником дошкільного навчального закладу, на базі якого функціонує центр;
план роботи (з аналізом за минулий рік), затверджений керівником методичної служби місцевого органа управління освітою.
Для зручності батьків графік роботи Консультативного центру має передбачати робочий час у ран­кові та вечірні години (не менше двох днів на тиждень).
У Консультативному центрі батьки мають отримати відповіді на свої за­питання, впев­нитися у правильності своїх виховних дій або, зрозумівши їх хибність, скоригувати виховний процес у сім'ї. При цьому дуже важливими є грамотний, компетентний підхід та фахова майстерність працівни­ків консультативного центру.
Основне завдання Консультативного центру – допомогти батькам грамотно оцінити розвиток дитини з урахуванням вікових особливостей і норм та надати необхідні реко­мендації. Фахівці центру повинні допомогти дитині від­чути себе членом дитячого співтовариства, зрозуміти, що життя в суспільстві пов'язане з виконанням низки правил, з урахуванням  думки інших, повагою до їхніх прав. Усе це є важли­вими складовими подальшого повноцінного розпитку дитини.
Перед фахівцями стоїть завдання здійснювати профілактику можливих пору­шень у розвитку дітей, а також порушень здоров'я дитини як фізичного, так і психічного.
Таким чином, Кон­сультативний центр і його фахівці мають виступати сполучною ланкою між родиною та соціальними, медични­ми, службами, метою яких є до­помога і підтримка сімей із дітьми.
Просимо зміст цього листа довести до відома керівників дошкільних навчальних закладів та забезпечити виконання до 01.09.2014
.
 
Графік роботи
консультативного центру «Разом з мамою»
 
 
 
 
Відповідальний фахівець
 
День тижня
 
 
Час прийому
 
1 Директор Гончаренко М.В. Вівторок 15.00-17.00
2 Вихователь-методист Кулініч Л.І. Пятниця 14.00-16.00
3 Медична сестра Горбацька Н. В. Понеділок 15.00-16.00
4 Інструктор з фізкультури Ткаченко Т.М. Середа 16.30-17.00
5 Музичний керівник Масло Д.В. Четвер 14.00-15.00
6 Практичний психолог Бойко І.Б. Четвер 14.00-17.00

 План роботи консультативного центру
«Разом з мамою» для дітей раннього віку
на базі ДНЗ «Ластівка»
 
 
 
Тема консультації
 
Дата проведення та час
 
Форма проведення
 
 
Відповідальний
фахівець
 
1 Що зробити, щоб дитина хотіла відвідувати дитячий заклад 01.09
 
консультація
 
Директор  
2 Як спілкуватися з дитиною раннього віку 11.09
 
консультація
 
Вихов.- методист
 
 
3 Заспівайте дитині колискову 10.09 консультація
 
Музичний керівник  
4 Адаптація дітей третього року життя до умов ДНЗ 10.09 семінар-практикум Практичний психолог  
5 Упровадження розпорядку дня та санітарно-гігієнічного режиму вдома 07.09  
консультація
 
Медична сестра
 
 
6 Фізіологічне значення гімнастики та масажу в ранньому віці» 16.09 перегляд
 
Інст-р фізкультури
 
 
7 Сучасні підходи щодо планування роботи в групах раннього віку 22.09  
консультація
 
Директор  
8 Які і як читати книги дітям від 1 до 3 років 25.09
 
консультація Вихов.- методист  
9 Режим харчування дітей вдома 07.10 консультація Медична сестра  
10 Чому виникають дитячі капризи 07.10
 
рекомендації Практичний психолог  
11 Загартування дітей раннього віку 14.10 поради
 
Інст-р фізкультури  
12 Музика формує духовний світ дитини 28.10
 
консультація
 
 
Музичний керівник
 
 
13  Розвиток дрібної
моторики рук
06.10
 
консультація
 
Директор  
14 Значення іграшки в процесі розвитку дітей раннього віку 09.10 семінар-практикум Вихов.-методист
 
15 Організація харчування дітей вдома 19.10 консультація Медична сестра
16 Охорона дитячого голосу 12.11 консультація Музичний керівник
 
17  Збереження фізичного та психічного здоров’я малюка – головна умова його повноцінного розвитку 11.11 семінар-практикум Інст-р фізкультури
 
18 Батькам про значення дрібної моторики рук 13.11
 
педагогічний тренінг Директор
19 «Як привчати дитину до порядку і самостійності?» 13.11
 
консультація
 
Вихов.-методист
 
20 Прищеплення культурно-гігієнічних навичок у дітей раннього віку 23.11 консультація
 
Медична сестра
 
21 «Криза  3-х років» 12.11 консультація
 
Практичний
психолог
22 Охорона дитячого голосу 12.11 консультація Музичний керівник
23 Формування здорового способу життя у дітей 25.11 консультація
 
Інст-р фізкультури
 
24 Розвиваємо руку дитини разом 01.12 тренінг Директор
25 Роль батька і матері у вихованні дитини раннього віку 11.12 консультація Вихов.-методист
 
26 Нормативно-правова база організації харчування 14.12 консультація Медична сестра
 
27 Вчимо діяти з предметами 17.12 практикум Практичний
психолог
28 Музичне виховання в сім’ї 17.12 консультація Музичний керівник
29 Головне багатство сім’ї – здорова дитина 12.12 консультація Інст-р фізкультури
 
30 Розвиваємо художні здібності дітей 17.12 консультація Директор
31 Роль батька у вихованні дитини 25.12 ділова гра Вихов.-методист
 
32 Виховуємо самостійність у малюків 24.12 семінар практикум Практичний психолог
33 Як починати слухати музику з дитиною раннього віку 21.01  консультація
 
Музичний керівник
 
34 Дитячі страхи – як їх подолати 21.01 консультація Практичний психолог
35 Вітаміни в зимовий період 18.01 поради Медична сестра
36 Поради батькам щодо фізичного розвитку дитини 19.01 поради Інст-р фізкультури
 
37 Вікові та психологічні особливості дітей раннього віку 12.01 консультація Директор
38 Особливості формування у малюка соціальної поведінки та культури спілкування з дорослими та однолітками 15.01 консультація Вихов.-методист
 
 
39 Загартуння  дітей раннього віку 08.02 рекомендації Медична сестра
 
40 Соціалізація дитини дошкільного віку 02.02 консультація Директор
41 Музично-пальчикові ігри для розвитку творчого потенціалу 11.02 консультація Музичний керівник
 
42 Заняття як форма організації фізкультурно-оздоровчої роботи 17.02 диспут Інст-р фізкультури
 
43 Санітарно-гігієнічні вимоги до постачання продуктів харчування 25.02 лекторій Медична сестра
 
44 Художня література і діти 12.02 вікторина Вихов.-методист
 
45 Як одягати дитину? 22.02 поради Медична сестра
 
46 Емоційний розвиток дитини 18.02 семінар Практичний психолог
47 Як розвивати музичні здібності дитини 07.03 консультація Музичний керівник
48 Інноваційні оздоровчі технології та методики 17.03  лекторій Інст-р фізкультури
 
49 Організація контролю в групах раннього віку 09.03 доповідь Директор
50 Розвиток мовлення дітей третього року життя 12.03 семінар-практикум Вихов.-методист
51 Якщо дитина часто хворіє 22.03 поради Медична сестра
52 Кожен від природи музикальний 18.03 консультація Музичний керівник
53 Профілактичні інгаляції 29.03 поради Медична сестра
 
54 Роль батька і матері у вихованні дітей 3-го року життя 25.03 рекомендації Практичний психолог
55 Трудові навички у дітей раннього віку 29.03 поради Інст-р фізкультури
 
56 Зміст емоційно-соціального розвитку дітей раннього віку 06.04 консультація Директор
57 Праця розвиває, виховує, навчає 07.04 консультація Інст-р фізкультури
 
58 Створення предметно-розвивального середовища в групах раннього віку 09.04 консультація Вихов.-методист
59 Гігієна іграшок 05.04 поради Медична сестра
60 Праця розвиває, виховує, навчає 21.04 консультація Інст-р фізкультури
61 Створюємо родиною музично-творчі казки 15.04 поради Музичний керівник
62 Як правильно розвивати дитину 22.04 лекторій Практичний психолог
63 Як подолати батьківські страхи перед ДНЗ 20.04 поради Вихов.-методист
64 Як подолати дитячі істерики 29.04 рекомендації Практичний психолог
65 Художньо-естетичний розвиток раннього дітей  віку 07.05 бесіда Директор
66 Проблеми фізичного розвитку дітей раннього віку 04.05 консультація Вихов.-методист
67 Як уберегти дитину від застуди 17.05 поради Медична сестра
68 Ранній розвиток здібностей дітей 13.05 рекомендації Практичний психолог
69 Музичні ігри для дітей 20.05 порада Музичний керівник
70 Оздоровчі хвилинки з дітьми раннього віку 19.05 перегляд Інст-р фізкультури
71 Емоційний розвиток найменших 27.05 консультація Практичний психолог
72 Організація літнього оздоровлення дітей 31.05 поради Медична сестра
 
 
 


Коментарі:


Ім’я: