Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Охтирської міської ради в Сумській області
ЗМІСТ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
 
  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
  1. РОЗДІЛ І. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
  1. Розділ ІІ. ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ НА НАВЧАЛЬНИЙ РІК, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
  1. РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
  1. РОЗДІЛ ІV. ІНСТРУМЕНТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
 
  1. РОЗДІЛ V. ІНСТРУМЕНТИ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
  1. РОЗДІЛ VІ. ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ, ЩО ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ НАЙІСТОТНІШІ СТОРОНИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ НАПЕРЕДОДНІ ВСТУПУ ДО ШКОЛИ
 
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
Мета освітньої програми –  реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6 (7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.
 
Завдання програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.
 
Структура програми - визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.
 
РОЗДІЛ І.
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
1. У своїй діяльності Охтирський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ластівка» керується такими нормативно - правовими документами:
  • Конституція України;
  • Конвенція  ООН про права дитини;
  • Закон України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»;
  • Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»;
  • Базовий  компонент дошкільної освіти України;
  • Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого   Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305;
  • Статут закладу;
  • Примірне положення «Про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю», затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178;
  • Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затверджене наказом МОН України від 07.11.2000 № 522;
  • Примірний перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, наказ МОН України від 19.12.2017  № 1633;
  • Типове положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом МОН України від 20.12.2011 р. №1473 (із змінами, внесеними наказом МОН України від 08.08.2013 № 1135); 
  • Наказ МОН України від 20.04.2015 № 446 «Про гранично допустиме навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»;
  • Інструктивно-методичний лист МОН України № 1/9-456 від 02.09.2016  «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»;
  • Інструктивно-методичний лист МОН молодь спорту України № 1/9-413 від 28.05.2012  «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;
  • Інструктивно-методичний лист МОН України № 1/9-454 від 12.09.2016 «Щодо організації роботи з музичного виховання у дошкільних закладах»;
  • Інструктивно-методичні рекомендації «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку» від 19.08.2011  № 1/9-634;
  • Лист МОН України № 1/9-249 від 19.04.2018 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;
  • Лист МОН України № 1/9-546 від 11.10.2017 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах»; 
  • Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді,
  • затверджена наказом МОН України від 16.06.2015  № 641;
  • Лист МОН України № 1/0-396 від 25.07.2016  «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців»;
  • Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016  № 234;
  • Лист МОН України № 1/9-404 від 09.08.2021  «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2021/2022 навчальному році»;
  • Наказ МОН України № 1633 від 19.12.2017 «Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»;
  • Лист МОН України № 1/3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;
  • Лист МОН України № 1/3370-22 від 06.03.2022 «Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання»;
  • Лист МОН України № 1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»;
  • Лист МОН України № 1/9-766 від 12.12.2019  «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»;
  • Лист МОН України № 1/5735-22 від 30.05.2022 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;
  • Лист МОН України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану»;
  • Лист МОН України від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»;
  • Лист МОН України від 25.04.2022 № 1/4428-22 «Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження у надзвичайних ситуаціях»;
  • Лист МОН України від 22.06.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав працівників»;
  • Лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти».
Повна назва дошкільного навчального закладу (за Статутом):
Охтирський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ластівка» Охтирської міської ради Сумської області.
 
Адреса закладу:  42700, Сумська область, місто Охтирка, вул. Сумська, 17.
 
Телефон:  (05446) 2-60-74
 
E-mail:  lastivkagarden@meta.ua
 
Сайт:  http://lastivka.sumy.ua
 
Режим роботи:  п’ятиденний робочий тиждень, з 8.00 до 17.00
 
Структура навчального року: з 01.09.2022 року по 31.05.2023 року
 
Мова навчання:  українська
 
Мережа груп:
Кількість
груп
Вік дітей Назва групи Кількість дітей Вихователі
1 ранній
(3-й рік життя)
«Яблучко» 17 Клюшник Т.Ю.
Костенко З.В.
1 молодший дошкільний  
(4-й рік життя)
«Малинка»
 
22 Кушнарьова Л.М.
Гончаренко В.О.
1 середній дошкільний (5-й рік життя) «Суничка» 29 Шевченко-Годун Н.С.
Філатова Л.В.
1 старший дошкільний (6-й рік життя) «Калинка» 25 Мороховська М.В. Терешкова А.О.
 
 
Форми організації освітнього процесу:
При організації освітнього процесу всі працівники керуються планом роботи закладу на 2022-2023 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується директором закладу.
Завдання змістовних ліній Базового компонента дошкільної освіти реалізується через різні форми організації життєдіяльності дошкільників (відповідно до Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 276.07.2010 № 1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі»).
У освітньому процесі дошкільного навчального закладу «Ластівка» передбачено використання різноманітних форм організації педагогічного процесу, зокрема заняття різних видів і типів, індивідуальна робота, пошукові ситуації, освітні ситуації, екскурсії, спостереження, організовані ігри тощо.
Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку є заняття з різних розділів програми.
    Види занять:
За змістовими напрямами освітньої роботи:
  • з фізичного розвитку (фізична культура, валеологічне виховання);
  • з пізнавального розвитку (ознайомлення з соціумом, з природним довкіллям, логіко-математичний розвиток);
  • з мовленнєвого розвитку (зв’язне мовлення, поповнення словника, граматична складова мовлення, граматика, в т.ч. підготовка руки до письма);
  • з художньо-продуктивної діяльності (образотворча, літературна та музична діяльність).
За змістом:
  • односпрямовані або предметні (з одного виду діяльності)
  • різноспрямовані або міжпредметні (носять інтегрований або комплексний характер).
За дидактичними цілями розрізняють такі види занять:
  • на повідомлення нової інформації, формування нових знань і умінь;
  • на закріплення знань і раніше отриманих умінь, систематизацію накопиченого досвіду;
  • мішані заняття, що поєднують повідомлення нових знань, формування нових умінь із повторенням, закріпленням, систематизацією і застосуванням набутих знань, умінь, навичок.
За способом організації дітей заняття бувають:
  • фронтальні (загально-групові), що проводяться одразу з усією групою дітей;
  • підгрупові, для яких дітей організують по 8-15 залежно від загальної кількості;
  • індивідуально-підгрупові (індивідуально-групові), на яких діти об’єднані по 4-8 осіб;
  • індивідуальні, що проводяться як з окремими дітьми (по 1), так і з маленькими підгрупами по 2-4.
За специфікою поєднання і використання методів, прийомів, засобів навчання виділяють такі види занять:
  • комбіновані – певна комбінація наочних, словесних, практичних методів і прийомів, різних засобів навчання – вправ, ігор, іграшкової, предметної, ілюстративної наочності, літературних, музичних творів тощо;
  • ігрові та сюжетно-ігрові –  вирішується за допомогою спеціально підібраних ігор (дидактичних, рухливих, елементів ігор-театралізацій, драматизацій, конструксторсько-будівельних та інших) чи ігрових вправ;
  • домінантні – заняття, у яких домінують певні засоби розвитку, навчання і виховання чи види діяльності.
Форма планування роботи з дітьми
При організації роботи дошкільного навчального закладу всі працівники керуються планом роботи на навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.
Планування освітнього процесу у вікових групах та організація життєдіяльності здійснюється за режимними моментами відповідно до блочно-тематичного планування з урахуванням освітніх ліній, та базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.
В освітньому процесі дошкільного навчального закладу використовуються такі основні форми організації дітей
  • спеціально організована навчальна діяльність (заняття);
  • рухова;
  • природнича;
  • дослідницька;
  • трудова;
  • образотворча;
  • музична;
  • театральна;
  • літературна;
  • сенсорно-пізнавальна і математична;
  • мовленнєва;
  • індивідуальна робота;
  • соціокультурна.
Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога.
Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи такі види планування: перспективне, календарне.
Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання програми. Перспективний план розробляється на місяць наперед. В ньому зазначаються:
  • комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну;
  • робота з батьками на місяць;
  • теми тижнів;
  • орієнтовний розподіл занять на тиждень;
  • планування другої половини дня.
Календарні плани складаються вихователями на наступний день (І чи ІІ половину дня). У цих планах зазначаються:
  • дата;
  • тема блоку та теми тижнів;
  • мета освітньої діляльності за темою блоку (на місяць);
  • комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну;
  • орієнтовний розподіл занять на тиждень;
  • робота з батьками на місяць;
  • потижневий розподіл форм та методів роботи з дітьми за освітніми лініями (при плануванні визначаються теми днів згідно з темою тижня).
Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться:
  • дата,
  • вид заняття,
  • види музичної діяльності на занятті,
  • етапи вивчення музичного репертуару.
Плани складаються музичним керівником на тиждень вперед. Кожна група має власний план музичного розвитку дітей.
Інструктор з фізкультури планує роботу за декількома планами:
  • перспективним, в якому зазначено всі основні рухи, якими повинні оволодіти діти за рік з визначеними термінами їх вивчення, розвитку та вдосконалення;
  • перспективним, в якому зазначено всі рухливі ігри, які будуть використовуватися протягом року для конкретної групи із зазначеними термінами використання (циклограма рухливих ігор);
  • календарним, в якому міститься конспект заняття у формі таблиці, що визначає послідовність фізичної діяльності на занятті з визначеними термінами роботи над конкретним рухом, групою тощо.
Плани складаються інструктором з фізкультури на місяць вперед. Форма написання планів затверджується на першому засіданні педагогічної ради на початок навчального року.
Музичний керівник та інструктор з фізкультури складають перспективні плани свят та розваг на рік, які затверджуються директором закладу та є складовою частиною річного плану роботи закладу.
Перспективні плани роботи з дітьми, перспективно-календарний план музичного розвитку та календарний план фізичного розвитку погоджується вихователем-методистом кожного місяця.
 
Орієнтовний тижневий розподіл організованої освітньої діяльності
При визначенні навчального навантаження в дошкільному навчальному закладі було враховано Наказ МОН України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015  № 446. Згідно з цим нормативним документом було складено перелік форм роботи з дітьми, що не виходить за визначені ним межі навчального навантаження.
 
Тривалість спеціально організованих занять становить:
у групі раннього віку 10-15 хвилин
у молодшій групі не більше 15-20 хвилин
у середній групі 20-25 хвилин
у старшій групі 25-30 хвилин
Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин
 
 
 
 
Вік дітей Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями Кількість занять на тиждень  
Група раннього віку «Яблучко»
(3 рік життя)
Заняття «Ознайомлення із соціумом» 1  
Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям» 1 інтегроване  
Заняття «Сенсорний розвиток» 1  
Заняття «Розвиток мовлення» 1  
Заняття «Образотворча діяльність» 2  
Заняття «Музична діяльність» 2  
Заняття «Фізичний розвиток» 2  
10 занять/тиждень  
Група молодшого дошкільного віку «Малинка»
(4 рік життя)
Заняття «Ознайомлення із соціумом» 1  
Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям» 1 інтегроване  
Заняття «Логіко-математичний розвиток» 1комплексне  
Заняття «Розвиток мовлення» 3 (1 тематичне, 1 комплексне з худ. літературою, 1 інтегроване)  
Заняття «Образотворча діяльність» 2  
Заняття «Музична діяльність» 2  
Заняття «Фізичний розвиток» 3    (2)
      (1)
 
Фізкультурний комплекс (на свіжому повітрі)  
11 занять/тиждень  
Група середнього дошкільного віку «Суничка»
(5 рік життя)
Заняття «Ознайомлення із соціумом» 2 (1 тематичне, 1 інтегроване)  
Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям» 1 комплексне  
Заняття «Логіко-математичний розвиток» 1 тематичне,  
Заняття «Розвиток мовлення» 1 (1 тематичне, 1 комплексне з худ. літературою, 1 інтегроване)  
Заняття «Образотворча діяльність» 2  
Заняття «Музична діяльність» 2  
Заняття «Фізичний розвиток» 3    (2)
      (1)
 
Прогулянка-похід  
Фізкультурний комплекс (на свіжому повітрі)  
12 занять/тиждень  
Група старшого дошкільного віку
«Калинка»,
(6 рік життя)
Заняття «Ознайомлення із соціумом» 1 (1 тематичне, 1 інтегроване, 1 комплексне)  
Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям» 1(1 тематичне, 1 інтегроване)  
Заняття «Логіко-математичний розвиток» 2  
Заняття «Розвиток мовлення» 3 (1 тематичне, 1 комплексне з худ. літературою, 1 елементи грамоти)  
Заняття «Образотворча діяльність» 3  
Заняття «Музична діяльність» 2  
Заняття «Фізичний розвиток» 3    (2)
      (1)
 
Прогулянка-похід  
Фізкультурний комплекс (на свіжому повітрі)  
    15 занять/тиждень  
 
 
   Гурткова робота
Назва гуртка Спрямування Кількість дітей Графік роботи Керівник гуртка
1 «Умілі рученята» Художньо-творчий 10
5 р. ж.
 Понеділок
15.30 –15.55
  Шевченко- Годун Н.С.
2 «Танцювальна мозаїка» Художньо-естетичний 10
6 р. ж.
Вівторок
15.30 –15.55
Лапіна І.М.
3 «У пошуках знахідок» Пошуково-дослідницький 10
6 р. ж.
Середа
15.30 –15.55
 Клюшник Т.Ю.
4 «Весела аеробіка» Фізкультурно-оздоровчий 10
6 р. ж.
Четвер
15.30 –15.55
Ткаченко Т.М.
 
Під час організації освітнього процесу у дистанційній формі, проведення гурткової роботи може бути призупинено.
 
Організація освітнього процесу дистанційно на час дії правового режиму воєнного стану
Згідно з листом МОН України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану» за умови воєнної ситуації у дошкільному навчальному закладі може бути організований освітній процес з дітьми дистанційно.  Під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі враховувати особливості дітей дошкільного віку. Заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку – 15 хвилин у гнучкому режимі.
 
РОЗДІЛ ІІ.
ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ НА НАВЧАЛЬНИЙ РІК,
ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
Завдання роботи закладу на навчальний рік
1. Організувати роботу з розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально – духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно-патріотичного виховання.
2.Продовжити формувати життєву компетентну особистість шляхом використання інноваційних та освітніх технологій.
3.Продовжувати формувати зв’язне українське мовлення, використовуючи різні види діяльності дошкільників.
4. Продовжити роботу щодо забезпечення наступності та взаємодії в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».
 
Шляхи реалізації завдань:
  • особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;
  • блочно-тематичне планування освітнього процесу через інтеграцію різних видів діяльності;
  • налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;
  • налагодження зв’язків і підтримка педагогічного партнерства закладу з батьками вихованців, представниками територіальних громад;
  • здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу;
  • організація розвивального середовища;
  • створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу;
  • створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною формою.
 
Завдання педагогічного колективу на літній оздоровчий період 2023 року
1. Створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій.
2. Оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників.
3. Забезпечення умов для загартування дитячого організму.
 
Методична проблема
«Формування життєвої компетентності особистості шляхом партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти».
 
Інноваційна діяльність     
Інноваційна технологія Група Педагоги
1 Технологія «Сторітелінг»
 
група старшого дошкільного віку
 «Калинка»
Терешкова А.О., Мороховська М.В.
2 Коректурні таблиці за методичним посібником Н. Гавриш,
О. Безсонової  «Калейдоскоп інформаційно – ігрової творчості дітей»
група молодшого  дошкільного віку
 «Малинка»
 
Кушнарьова Л.М.
Гончаренко В.О.
3 «Мнемотехніка – технологія ефективного засвоєння інформації»; група середнього дошкільного віку «Суничка» Шевченко-Годун Н.С.
Філатова Л.В.
4 Технологія навчання дітей ранньому читанню М.О. Зайцева. група середнього дошкільного віку «Суничка» Шевченко-Годун Н.С.
Філатова Л.В.
5
 
Теорія розв'язання винахідницьких завдань група старшого дошкільного віку
 «Калинка»
Терешкова А.О., Мороховська М.В.
група молодшого  дошкільного віку
 «Малинка»
Кушнарьова Л.М.
Гончаренко В.О.
група середнього дошкільного віку «Суничка» Шевченко-Годун Н.С.
Філатова Л.В.
  Музичний керівник
Лапіна І М.
6 Методика Карла Орфа,
 
групи дошкільного віку Музичний керівник
Лапіна І М.
7 Технологія «Лепбук»
 
групи дошкільного віку Всі педагоги
8 Музейна педагогіка
 
групи дошкільного віку Всі педагоги
 
 
 
 
РОЗДІЛ ІІІ.
ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
Програми, які забезпечують реалізацію інваріантної та варіативної складових змісту дошкільної освіти
У 2022-2023 навчальному році Охтирський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ластівка» в  організації освітньої діяльності керуватиметься головними засадами державного стандарту –  Базового компоненту дошкільної освіти України та чинними програмами:
Комплексні освітні програми:
  • програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (Кононко О.Л.)
 Парціальні освітні програми:
  • «Казкова фізкультура» (Єфименко М.М.);
  • «Скарбниця моралі» (Лохвицька Л.В.);
  • «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (Лохвицька Л.В.);
  • «Україна –  моя Батьківщина» (О.М. Каплуновська, І.І. Кичата, Ю.М. Палець).
Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу  педагоги користуються переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році. 
Програми гуртків:
  • «Умілі рученята», укладач Смик О.А., вихователь Кролевецького дошкільного навчального закладу №9 «Ромашка»;
  • «Весела аеробіка», укладач Саприкіна С.М.,  вихователь Шостинського дошкільного навчального закладу №25 «Теремок»;
  • «У пошуках знахідок», укладач Криворот Л.В., вихователь Охтирського дошкільного навчального закладу «Берізка»;
  • «Танцювальна мозаїка», укладач Анцібор Т.В., музичний керівник Роменського дошкільного навчального закладу №1 «Чайка».

РОЗДІЛ V.
ІНСТРУМЕНТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
 
Кадрове забезпечення
Якість надання освітніх послуг передбачає наявність кваліфікованих кадрів. У 2022-2023 навчальному році в дошкільному навчальному році в «Ластівка» працюватимуть такі педагогічні працівники:
 

з/п
 
Прізвище, ім’я по-батькові
 
Посада  
Освіта
 
педагогічненавантаження Кваліфікаційна
категорія
 
1. Гончаренко М.В. Директор Базова вища 1.0 І  
2. Кулініч Л.І. Вихователь- методист Базова вища 0.5 Вища  
3. Бойко І.Б. Практичний  психолог Базова вища 0.5    
4. Лапіна І.М. Керівник музичний Неповна вища 1.0    
5 Ткаченко Т.М. Інстр. з   фіз-ри Неповна вища 0.5    
6 Гончаренко В.О. Вихователь Базова вища 0.875    
7 Філатова Л.В. Вихователь Базова вища 0.875 І  
8 Терешкова А.О. Вихователь Базова вища 0.875 ІІ  
9 Мороховська М.В. Вихователь Базова вища 0.875    
10 Костенко З.В. Вихователь Неповна вища 0.875    
11 Клюшник Т.Ю. Вихователь  Базова вища 0.875 ІІ  
12 Кушнарьова Л.М. Вихователь Базова вища 0.875 ІІ  
13 Шевченко-Годун Н.С. Вихователь Базова вища 0.875              І  
 
 
Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності
Наявність кабінетів
  •  
  •  
  •  
Кабінет директора
  1.  
  •  
  1.  
Музично-спортивна зала
  1.  
  •  
  1.  
Кабінет психолога
  1.  
  •  
  1.  
Методичний та медичний кабінет
  1.  
Мультимедійна дошка
  1.  
Приміщення груп
  1.  
Телевізор
  1.  
  Музичний центр
  1.  
Портативні колонки
  1.  
 
 
Предметно-просторове середовище закладу
  
з/п
Група Ігрова
д-ть
%
Рухова
д-ть
%
Художня д-ть
%
Мовленнєво-пізнавальна д-ть % Трудова
д-ть
%
Технічні засоби навчання% Загаль
ний
%
1. «Малинка» 58 72 137 55 80 15 70
2. «Вишенька» 133 52 93 133 77 15 84
3. «Калинка» 51 52 90 162 54 15 71
4. «Яблучко» 71 52 154 143 72 30 87
5.  «Суничка» 55 52 88 35 54 15 50
Всього за видами діяльності  
74
 
56
 
112
 
106
 
67
 
18
 
73 %
 
Загальний відсоток забезпечення:
Ранній вік (від народження до 3 років) – 52 %
Передшкільний вік ( від 3 до 6 (7 )  років) – 60 %
Загальний по ДНЗ - 73 %
 
 
РОЗДІЛ V.
ІНСТРУМЕНТИ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ
 ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
       
У 2022-2023 навчальному році оцінювання рівня розвитку дітей раннього віку буде здійснюватись за допомогою карток нервово-психічного розвитку.
Моніторинг життєвої компетентності дітей дошкільного віку здійснюватиметься за Херсонською моделлю (використовуючи матеріали методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з базовим компонентом дошкільної освіти»).
 
РОЗДІЛ VI.
ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ,
 ЩО ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ НАЙІСТОТНІШІ СТОРОНИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ НАПЕРЕДОДНІ ВСТУПУ ДО ШКОЛИ
 
Модель випускника закладу дошкільної освіти:
  • сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні,
  • оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;
  • сформований позитивний образ «Я»,  база особистісної культури дитини;
  • сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, само ставлення, самооцінка;
  • сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;
  • сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;
  • сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;
  • розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;
  • сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;
  • сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;
  • розвинуті творчі здібності;
  • сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;
  • сформовані навички культури споживання;
  • розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;
  • сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;
  • сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу;
  • сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;
  • розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;
  • сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;
  • сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;
  • сформована культура мовлення та спілкування;
  • засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях;
  • сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;
  • сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;
  • спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.