Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Охтирської міської ради в Сумській області
Граємо в ігри разом

Гра «Насос»

Мета. Вчити відчувати й розуміти один одного. Розвивати злагоджену роботу в парах.

Грають парами. Дорослий зображує великий надувний м’яч, дитина — насос, що надуває цей м’яч. «М’яч» стоїть, опустивши руки, на напівзігнутих ногах, руки     і     шия     розслаблені,     голова опущена. Дитина-«насос» починає закачувати повітря, робити різкі рухи руками, ніби натискає на насос. «М’яч» потроху надувається — дорослий потроху випрямляється, набирає повітря в щоки. Потім дорослий з дитиною міняються ролями.

Гра «Добра тварина»

Мета. Вчити відчувати один одного. Створити атмосферу довіри.

Учасники стають у коло й беруться за руки.

Ведучий (говорить). «Ми одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються, починають разом дихати: вдихнути – крок уперед, видихнути – крок назад (повторити декілька разів).

Гра «Аплодисменти по колу»

Мета. Розвивати чуття довіри, єдності, поваги до думки інших.

Ведучий. У нас дуже хороша група, кожен із вас заслуговує на аплодисменти. Ви стаєте у коло. Один із вас розпочинає: підходить до когось із дітей, дивиться йому в очі та дарує йому свої аплодисменти, з усіх сил плескаючи в долоні. Потім вони вдвох підходять до іншого учасника, стають перед ним та аплодують йому. Потім вже втрьох обирають наступного претендента на овації. Кожен раз той, кому аплодували, має право обрати наступного. Таким чином, гра продовжується, а овації стають все голоснішими й голоснішими.

Отак всі й отримали аплодисменти. Молодці!

Гра «Як ти!»

Мета.  Розвивати  впевненість в собі, зміцнення батьківських стосунків. Учасники    стоять   у   колі.    Кожен, дивлячись на свою матусю (батька) намагається вгадати й описати його настрій.

Гра «Дракон»

Мета. Розвивати відчуття єдності. Діти   і   батьки   шикуються   в   ряд, тримаючи за плечі один одного. Перший учасник — «голова», останній —   «хвіст». «Голова» повинна зловити «хвіст», «тіло» дракона нерозривне. Тільки-но «голова» зловила «хвіст» — вона сама стає «хвостом».

Гра «Сліпий поводир»

Мета. Зміцнення довірливих стосунків між батьками і дитиною. Діти з батьками стають у пари. Один —    «сліпий», інший — «поводир» — проводить сліпого через перешкоди. Потім міняються ролями. (Обговорення того, що відчували учасники).

Гра «Фея Любові»

Мета. Вчити дарувати свою любов іншим, зміцнення довірливих стосунків між учасниками гри.

Діти стають у коло та закривають очі. Ведучий пропонує згадати, що діти (дорослі) люблять понад усе на світі, а потім дає комусь із них чарівну Квітку Любові (будь-яку гарну квітку) та просить розповісти про те, що він згадав. Потім квітка передається по колу, і кожен розповідає про те, що він любить понад усе на світі.

Запропонуйте дітям уявити, що їхні розповіді почула Фея Любові та вирішила прилетіти до цієї кімнати. Діти повинні зустріти Фею Любові якимись подарунками. Діти діляться на пари і придумують, що саме подарують Феї Любові. Можна їм запропонувати:

—  сказати мовою любові кілька слів;

—   проспівати голосом любові якусь пісеньку;

— посміхнутись, обійняти одне одного тощо.

Гра «Чуйний колобок»

Мета. Закріпити правила поведінки чуйної людини. Розвивати уяву. Створити атмосферу довіри.

Обладнання. Колобок.

Обговорити з дітьми, що повинна робити чуйна людина (втішати, вислуховувати, допомагати в важку хвилину, поділитись тощо).

Всі стають у коло. Ведучий обходить гравців і вкладає до руки комусь одному маленький колобочок. Ця дитина – «Чуйний колобок».

Кожна дитина вигадує та розповідає «Колобку» про якусь важку ситуацію, у яку вона потрапила. «Колобок» повинен допомогти дітям знайти казковий вихід із тієї чи іншої ситуації. Після того, як «Колобок» допоможе комусь із дітей, ця дитина міняється з ним місцями, гра триває.

Гра «Щедрі зірочки»

Мета. Закріпити правила поведінки щедрої людини. Розвивати повагу до інших.

Усі діти – «щедрі зірочки». Під музику вони кружляють у зіркових хороводах. Музика обривається, всі «зірочки» завмирають. Вихователь торкається однієї з них, вона розповідає які подарунки та для кого приготувала. Тільки-но «зіронька» розповіла про свій подарунок, вона оживає та починає знову кружляти у зірковому хороводі. Гра триває доти, доки всі «зіроньки» не оживуть.

Гра «Птах Вдячності»

Мета. Закріпити поняття «вдячність». Розвивати спостережливість.

Попросіть дітей уявити, що на землю прилетів Птах Вдячності. Він залітає у вікно до тих, хто забув подякувати за щось своїм батькам, друзям, знайомим, та нагадує забудькам про це. Попросіть уявити, ніби Птах Вдячності залетів до них у вікно, та згадати всіх, кому забули подякувати, й подумки сказати їм: «Спасибі».

Гра «Чарівний клубочок»

Мета. Розвиток комунікативних навичок.

Обладнання. Клубок ниток. Гравці сидять у колі, передають один одному клубок ниток так, щоб у тих, хто вже тримав клубок, в руках залишилась нитка. Передаючи клубок, розповідають про те, що вони зараз відчувають, що хотіли б для себе або, що бажають іншим. Коли клубок повертається до ведучого, всі натягують спільну нитку, закривають очі, уявляючи, що всі вони складають єдине ціле, що кожен з них важлива частина цього цілого.

Гра «Малюнок на спині»

Мета. Формування адекватної самооцінки, розвиток тактильних відчуттів.

Гра в парах. Дорослий малює пальцями на спині дитини якусь геометричну фігуру (букву, цифру), дитина повинна вгадати ЇЇ. Потім вони міняються ролями.

Гра «Збирачі»

Мета. Розвиток комунікативних навичок.

Обладнання. Багато дрібних іграшок, магнітофон, запис енергійної музики.

Гравці розбиваються парами, беруться за руки. За сигналом кожна пара двома вільними руками повинна зібрати якомога більше іграшок. Кожна група на кінець гри підраховує кількість зібраних предметів.

Гра «Домалюй малюнок»

Мета. Розвиток уяви, дружніх взаємин.

Обладнання. Великий аркуш паперу, олівці.

Художник почав малювати з друзями малюнок. Уважно роздивіться його, поду­майте, що саме хотів зобразити худож­ник? Візьміть олівці, продовжуйте домаль­овувати, передаючи аркуш по колу друзям.

Гра «Один стільчик на двох»

Мета.      Розвиток      комунікативних навичок.

Обладнання. Стільчики за кількістю пар гравців. Грамзапис веселої музики.

Діти парами бігають під музику навколо стільчиків. Кількість стільчиків — за кількістю пар дітей. Коли перестане звучати музика, необхідно сісти на один стільчик.

Пари міняються партнерами. Гра продовжується до моменту, коли партнери повертаються до своїх перших пар.



Коментарі:


Ім’я: